Egy vállalati telefonhálózat kialakítása nem mindig volt olyan egyszerű, mint manapság. Az analóg alközpontok kezelését és ismeretét sokáig kellett tanulniuk az ezeket kezelő személyeknek.
Az IP alközpont ennél sokkal optimálisabb megoldásnak számít, mivel egyszerűbb és minden tekintetben hatékonyabbnak számít, a fent említett, mára már elavult megoldással szemben. A hívástovábbítás megszakítás nélkül is lehetséges.
Ez olyankor lehet előnyös, amikor egy ügyfél több kérdésben igényel segítséget. Ilyenkor átirányíthatjuk egy másik kollégához, miközben mi is vonalban maradhatunk. A IP alközpont átirányítási rendszerének hála, nem megy kárba egyetlen hívás sem. Az ügyfelek elégedettsége terén szintén lényeges, hogyha a várakozási időt csökkentjük a hívások esetén.
A hangrögzítési funkciónak köszönhetően, az ügyfelekkel folytatott beszélgetések egyszerűen visszakereshetőek. Tömegesen küldhetünk SMS üzeneteket a cégen belül és kívül egyaránt. Az elavult fizikai eszközök bővíthetősége korántsem olyan rugalmas, mint az IP alközpont esetében.