Egy cég logója egy aprócska és az első pillanatra lényegtelen dolognak tűnhet, de egy logó akkor jó, ha rápillantva egy kellemes érzést nyújt a céggel kapcsolatban. Ahhoz, hogy ez az érzés létrejöjjön fontos folyamat a logó tervezés. Ugyanis a logó tervezés célja, hogy az elkészült logó magában hordozza a cégre jellemző komplex grafikai képet. Természetesen a tervezés folyamatában, meg kell ismernünk a céget, mivel foglalkozik, hogy milyen üzenetet szeretne közvetíteni a vásárlók felé, és ennek alapján tudjuk eldönteni, milyen képi megoldásokat alkalmazzunk vele kapcsolatban. Mindez segít az arculat kialakításában. Általában a következő fázis néhány logó terv kidolgozása, amelyet a megrendelővel egyeztetünk és átbeszélünk, majd amennyiben szükséges, természetesen igény szerint korrigálunk, mindenkor figyelembe véve a szakmai elvárásokat. Mivel ma már a weboldal az egyik legfontosabb marketingeszköz, a logó tervezése után ennek arculatát határozzuk meg és általában csak ez után következik a többi.