Ha már úgyis sok szó esik a közlekedésről, az autós közlekedés kultúrában való jártasságunkról, annak autósonként eltérő egyéni értelmezéséről, akkor miért ne eshetne szó arról is, miképp használhatjuk, és mire is valók a járművünkben található berendezések. Lehet, hogy van még új a nap alatt!
- Fényforrások – első lámpa – szigorúan csak a jobb oldali működhet! A bal oldalit, Hank Moody példáját követve szerelővassal ki is üthetjük, mert minek az? Bőven elég, ha az egyik izzó szívja az akkumulátort. A szembejövők este talán még meg is sajnálják szegény félszemű autónkat, azért villognak.
- Fényforrások – ködlámpa – égjen ki a szomszéd szeme is! Meg a szembejövőé! Akinek az agyán köd van, érthető, miért használ éjjel-nappal ködlámpát.
- Index kar – használata megzavarhatja a sofőrt a vezetésben. Ugyanis ütemes kattogó, pittyogó hangot ad, amitől könnyen alfa állapotba kerülhet a vezető, ami a közlekedésbiztonságra nézve igen csak veszélyes. Használata nem javasolt, még indokolt esetben sem! Majd csak kitalálják, merre akarunk irányt változtatni. Amiért mégis megtaláljuk az eszközt a gépesjárműben, annak egyetlen jelképes oka van, hogy a sofőr a dühét levezesse. Mert, ha a bal kéz kinyújtott középső ujjával húzzuk le az indexkart azzal rejtve, de be tudunk inteni szabálytalankodó autós társunknak, ez pedig felszabadítja a vezetőben a düh és a stressz érzését.
- Duda – dudálni csak szépen, ahogy a csillag megy az égen! A dudával figyelmeztethetjük a zöld jelzésen átkelő gyalogost, hogy amiért neki zöld, attól még mi nem biztos, hogy kivárjuk, míg átér!
- Gázpedál – ezzel etetjük a gépesjármű motorházában lakó lovakat, a lovak száma sok mindentől függ, arra azonban mindenképp vigyázni kell, hogy a ménes lehetőség szerint soha ne szaladjon széjjel.
- Kuplung – váltókar – a kettőt egyszerre használjuk, ez komoly összehangolt mozgást igényel. A kuplung pedál benyomása után, lehetőleg minél rövidebb idő alatt kavarunk egyet a váltókarral. A benzinkavarással hozzájárulunk a gépesjármű hatékony működéséhez.
- Fékpedál – megállásra kényszeríthetjük vele a járművet, a fékpedál használatának elmulasztása opcionálisan nem választható következményekkel járhat. Csatt, bumm, reccs hanghatások kíséretében a karosszéria elemek úgy válhatnak le járművünkről, mint zsíros kenyér a mennyezetről.